söndag 28 augusti 2011

Tänk.....

att man ska komma på alla bra idéer just en sån här dag!
Vadå?
Upptäckte att mellangrabben behövde nya jeans. Så vi grenslar Kvasten och flyger iväg till köpcentrat!
Oooops....parkering då???? Fullt...fullt....fullt....DÄR, en ledig plats!
Varför är det så mycket folk?
Javisstja.....lönehelg förstås! HUR kunde jag glömma??
Enkelt! Min inbyggda glömsk-gen har slagit till igen!
Ja, ja...inget att göra åt. När vi ändå lyckades hitta parkering så kunde vi lika gärna slåss med alla andra köplystna människor.
Två timmar senare var två par jeans inhandlade (hade tur att hitta snygga rea-jeans).
Blodsockret hade sjunkit snabbt och jag kände hur irriterad jag var på alla som var i vägen överallt så det fick bli en snabbis på McDonalds...jag som verkligen HATAR McD-burgarna.
Sen flög vi snabbt hem och började rulla köttbullar till dagens middag!
Undrar om jag har skämt bort mina barn?
Här köps det sällan hel eller halvfabrikat utan allt görs ofast från grunden. De få gånger som jag föreslår att vi ska köpa något snabbt och enkelt blir det ramaskri på grabbarna..."NEJ...NEJ....NEJ!!!!!!!!!!!!!! Men MAMMA!!!!! Det finns inget som är lika gott som det du lagar själv! Snabbmat äter vi hos pappa!!"
Ja, ja, tänker jag bara....får väl slarva lite när jag är ensam då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar