onsdag 7 september 2011

Kan man tröttna......

på att äta äpplepaj? Absolut inte!!! Hösten är ju äppletider och då äter man paj så ofta man kan. Men efter ettt par veckor så kan det vara gott med lite ombyte. Så kvällens fika fick bli en vanlig hederlig



äpplekaka i långpanna. Den mumsas gärna ljummen med vaniljsås. Grabbarna slukar den glatt med ett leende på läpparna och berömmer sin mamma för hur gott hon bakar. :)
Det är bara lite trist när man upptäcker att ugnen har en väldigt ojämn temperatur. Det funkar väl bra när man gör vanlig storlek på kakorna men bullar och annat på plåt blir aningen ojämt stekt.
Ja, ja....lär ju inte få någon ny spis ändå, misstänker jag. Fick ju denna för drygt ett år sedan då tre plattor hade gått sönder på den gamla, men jag fick också tjata på min hyresvärd ett halvår innan nya spisen dök upp....och då var det en begagnad sådan!
Men vad sjuttan, ingen idé att klaga, spisen funkar ju :). Jag kan laga mat och jag kan baka, alltså klagar vi inte!
Men NU ska det bli gott med lite äpplekaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar