måndag 5 september 2011

Och så regnar det en skvätt


Ojojoj vad motigt det kändes i morse att kliva ur sängen. Jag hade gärna legat kvar och lyssnat på regnet. Det är så skönt att kunna somna om när det smattrar så mysigt på taket.
Men det var bara att vakna till ordentligt till den bittra verkligheten och masa sig upp och dra igång kaffepannan så man kunde vakna till ordentligt.
Sönerna tog sats innanför dörren och sprang bort till bilen för det verkligen öste ner när dom skulle åka till skolan. Grabbar kan ju inte ens tänka sig att använda paraply! Själv kunde jag sitta kvar en timme och njuta av lugnet innan det var dags för mig att ge mig iväg.
Sedan har det regnat konstant hela dagen. Mer eller mindre. Stundtals har det verkligen vräkt ner.
Hörde för en stund sedan av en väninna, att det åskar några kilometer härifrån, men jag har inte hört eller sett något, ändå står min ytterdörr öppen på vid gavel. Man måste ju bara få in så mycket frisk luft som möjligt. Än är sommaren inte slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar