måndag 17 oktober 2011

Händer det något....

....tro? Nope, nu är det stiltje för tillfället!
Kan vara så skönt nog det med. Jag har ju faktiskt fullt upp med att fundera på flyttning och annat som måste göras. Kom med en fasansfull upptäckt också....min säng är för bred för att bäras upp för trappan i min lilla stuga!!!! Får inte plats, va!!! Attans bananer också!! Nu måste jag göra mig av med det goaste och skönaste som finns och skaffa mig nåt som jag inte vet hur jag kommer att trivas i!
Ja, ja...jag tänker i alla fall njuta allt jag kan av min gamla goa säng ända tills jag är tvungen att byta ut den!!
Förberedelserna har börjat i alla fall. Men bara i min hjärna! :) Dom brukar stanna där tills det är ca två veckor kvar och DÅ får jag panik.....men jäklar vad det går undan då!! DÅ får jag allt gjort på kortaste möjliga tid. Effektiv, det är vad jag är då! Men innan, ja då sitter jag här och planerar hur jag denna gången ska börja i tid och få allt gjort.
Men om man tänker efter lite....att börja packa nu är väl ändå ingen bra idé! Tänk om jag behöver något som jag har packat ner! HUR ska jag hitta det då? Då måste jag ju rota fram det igen och då får jag packa om allt igen. Sen kanske jag kommer på att jag behöver något annat jag har packat ner, och då får jag leta igen!! Nja, jag väntar nog med att packa! Som alltid!
Måste ju ut och leta lådor också....och var ska jag få plats med dom?? Bo bland kartonger i överflöd.....nja.....vill inte....men jag måste väl göra det. Mitt i julstöket också! Jul, ja.....känns lite tidigt att tänka på julen redan, men sanningen och säga så kommer det fram mer och mer i butikerna redan nu!
Min personliga åsikt vad det gäller julprylar, är att jag vill ha tillbaks det som det var förr! Första advent var det julskyltning och då kom allt på plats, inte flera månader för tidigt som det är nu. Nu hinner man ju tröttna på julprylar innan första advent dyker upp.
Och hur kom jag in på julen nu då? Förstår ni att mina tankar fladdrar omkring och jag får inget vettigt gjort? Tur att man har 200% koncentration på jobbet....kanske därför jag är så disträ när jag kommer hem?? Det tål att funderas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar