måndag 10 oktober 2011

Virrigare och spontanare......

....människa än mig, får man definitivt leta efter!
Denna dagen har det hänt vääääääääääääldigt mycket på! Hur jag har hunnit med allt, har jag inte den blekaste aning om, men hänt har det gjort!
Vadå??? Berätta!!!!!
Hahahaha, jodå, det ska jag. Berätta alltså. Ska vi ta det från början? Eller från slutet?
Okej, från början då, alltså!
Lyckades komma ur sängen nåt så när i tid.....okej, det var FÖR tidigt!
Vi spolar fram till jobbet, strax efter lunch då!
Loggade in på Fb en snabbis för att kolla om det var nåt på g. Scrollade ner en bit och fick se att en kompis lagt ut sin husvagn på bild och ville bli av med den. Skickade en snabb fråga om pris och svaret blev "Hämtar du den i kväll så får du den....gratis"!
DEAL!!!!!
Helt plötsligt så sitter jag där som husvagnsägare också! Jag som inte ens har dragkrok på bilen!
Ja, jo, förresten, det hänger ett drag därbak på min bil.....men det klarar nog inte av en husvagn......klarar väl inte ens av att dra en skottkärra med det.......tror bestämt att det passar bättre på ett fiskespö......men jag har ett drag i alla fall! :) (Har lite taskig humor ibland)
Detta blev alltså min nya pärla, bokat och bestämt på två röda utan betänketid! Spontanitet? Jo, jag lider av det ibland! Men det är ju jag i ett nötskal, enligt mina grabbar!
Det var det så långt....eftermiddagen har ju knappt börjat och jag äger en husvagn! Hoppsan!!
Lugn och fin var jag resterande tid kvar på jobbet. Stressade iväg strax efter fyra för att hämta yngsta grabben och direkt upp till skolan på utvecklingssamtal med hans lärare.
Tackoclov gick allt bra där!
Sen hem i ilfart och fixa käk, rusar iväg in till stan igen för att låna bil med riktigt drag så jag kunde hämta husvagnen. I farten så hade visst den äldre sonen lyckats följa med mig utan att jag tänkte närmare på det!
Väl inne i stan hämtade jag nyckeln till en bil som skulle kunna dra hem vagnen åt mej. Letar rätt på bilen, låser min egen bil och ska ploccka fram nyckeln till lånebilen.....borta! Nyckeln finns inte i fickan där jag lade den! Letade i alla fickor, i jackan, byxorna, kollade i behån för säkerhets skull (för där kan det ibland gömma sig märkliga saker)men jag hittade ingen nyckel!
Men va faaan.......
Började rota runt i bilen, ifall den hade glidit ut fickan när jag satte mig ner. Lyste med liten, och då menar jag LITEN lampa, men ack, nej, det fanns ingen nyckel! Till och med sonen hjälpte till att leta. (Egentligen smålog han mest hela tiden åt sin förvirrade mamma). Skulle plocka fram mobiltelefonen för att se om det var bättre ljus i den. Stoppade ner handen i fickan och fick tag på .........en bilnyckel!!! Men dumildetider, alltså.......jag säger då det.......här har jag tillbringat den senaste kvarten med att leta ÖVERALLT, även i fickorna, efter nyckelskrället, och så LIGGER DEN I FICKAN i alla fall!!
Jag lovar, den fanns inte där när jag kände igenom fickorna! Inte första gången, inte andra gången och banne mig, inte tredje gången heller!! Det var säkert ett spöke som var där och retades med mig! Skulle inte förvåna mig ett dugg!
Ja, ja....iväg (äntligen) och hämta vagnen. Inga problem där inte....förutom att ljuset inte riktigt fungerade.....men det gick ju att köra ändå! Men....innan jag åkte iväg med vagnen så frågade jag om något av husen var till uthyrning där vi var. Jodå, två av dom var det! Här kommer nästa grej för dagen......tog en snabbkik på kåkarna och jag fastnade för det ena! Lite för litet, men det funkar! Så jag bestämde mig på stört....jag vill hyra det!!
Så fort jag blir av med stället där jag hyr nu, så FLYTTAR VI!!!!
JAAAAAA! HURRRAAAAAAAA!!!!!
Äntligen ska jag slippa ha 15 grader inomhus på vintern....och snö INNANFÖR ytterdörren......och iskalla vindar som tränger in genom otäta gamla fönster!
Jag får till och med en öppen spis i huset! En öppen spis!! Underbart!! Det har jag längtat efter sedan jag flyttade från det förra huset jag hyrde! Ååååhhh, vad härligt det ska bli!!

...och vad tycker barnen om min spontanitet då?? Dom skakar bara på huvudet och småler och säger att "Du är underbart galen du, mamma"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar