måndag 10 oktober 2011

Inte trodde jag......

att tiden skulle gå SÅ fort!! Herreguuuud så längesen jag skrev nåt sist!

Det började lite försiktigt med att min dator fick för sig att inte funka.
Vadå inte funka? "Nä, jag vill inte", sa datorn!
"Vill och vill! Du SKA bara fungera när jag säger det", röt jag!
"Nää, jag vill leva mitt eget liv", tyckte datorn.
"Leva ditt eget liv? HA!! Du har inget! Nu gör du som JAG säger och funkar när jag vill att du gör det!.......och gör det på MITT sätt" svarade jag ilsket!
Och vad händer då? Datoreländet svarar mig trumpet genom att bli svart och börjar blinka ERROR över hela skärmen och piper hysteriskt! Snacka om att vara i trotsåldern, alltså!
Suck!
Det var bara att börja en enkel, fin liten reparation som har tagit århundraden (känns så i alla fall) av min tid.
Så nu börjar vi om från början igen med nya krafter och gott humör och tar tag i alla förlorade arbeten och annat trams!
Kan ju lugnt säga att jag ligger efter rätt bra just nu! Risigt värre!
Jobbar just nu dag som natt med alla projekt som skulle varit färdiga för längesedan. In emellan ska man ju hinna med dom älskade ligisternas projekt, vännerna som saknar mej, jobba lite extra och allt annat nödvändigt som gör livet värt att leva!
Jag kommer ju i sista hand då. Jag vill också hinna fixa håret, sminka mig, klä mig hyfsat och bara "vara söt" som alla andra. Men har jag tid till det? Nope, det tar vi sen.....sen när det finns tid och alla projekten är klara och garget är tomt och katten har flyttat och barnen har ockuperat sängen och....och........näe, nu blev det nog lite fel! Är trött!
Bör nog leta rätt på det skönaste stället i huset, och låta det bästa som finns ♥ omfamna mig! Pratar om sängen och täcket förstås! :)

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar