onsdag 2 november 2011

Att få besök.....

...av den bråkigaste av alla!
Japp, nu har han kommit, Mr Cold! Det är han som vi inte tycker särskilt mycket om, men som dyker upp oanmäld och ställer till det för oss.
Han ser till att vi inte kommer iväg till jobbet, han tvingar ner oss i sängen och får oss att använda tonvis med mjukt papper att torka näsan i. Han ser till att ingenting blir gjort, och får oss att vara håglösa och omotiverade. Han tvingar oss att prata med hes, kraxande röst och ser till att vi har svårt att svälja. Han tar våran enorma matlust ifrån oss och låser in den någonstans. Och det tråkigaste av allt - han stannar i flera dagar, ja, till och med i veckor ibland! Alltså, det är mer än sällsynt att han kommer hit på besök, men just nu ville han visst träffa mig. Det enda jag känner är att det inte är ömsesidigt. Jag vill inte ha besök av honom.
Men.... just nu har han funnit sig tillrätta hos mig! Han förföljer mig och bråkar med mig, ser till att jag inte orkar gå en meter utan att flåsa som en flodhäst på torra land. Knappt jag orkar sitta vid datorn ens. Ska nog gå å lägga mig en stund strax, om jag kan få vara ifred för den jobbiga Mr Cold.
Men så har jag en liten fundering....hmmm....
Kan man göra något för att få honom att vantrivas så till den milda grad att han ger sig iväg fortare än blixten? Försökte få en kompis att stanna till här och plocka upp honom, men nej, han är inte populär någonstans. Ingen vill ha honom.
Inte ens jag!


Aaaattttjjooooo så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar